Llegir: Algunes consideracions fiscals sobre l’economia col·laborativa

Algunes consideracions fiscals sobre l’economia col·laborativa

Authors:

Ana Maria Delgado ,

Universitat Oberta de Catalunya, ES
About Ana

Catedrática de Derecho Financiero y Tributario.

Directora de los Estudios de Derecho y Ciencia Política.

Directora del máster universitario de Fiscalidad.

UOC

Rafael Oliver Cuello

ESERP Business & Law School
About Rafael

Profesor titular de Derecho financiero y fiscal

ESERP Business & Law School

L’economia col·laborativa, en el marc de l’economia digital, està basada en la idea de compartir en comptes de posseir. És una realitat que augmenta de forma constant i imparable a gran velocitat, doncs utilitza plataformes electròniques per compartir i intercanviar productes i serveis que, alhora, s’expandeixen en un desafiament clar i obert per a les empreses tradicionals. Aquest fenomen presenta, alhora, moltes oportunitats, però també certs reptes als quals cal donar una resposta adequada. Per tant, cal que aquesta activitat sigui objecte de regulació, tant a escala nacional com internacional, per tal de preservar els drets de tots els agents implicats, alhora que es garanteixi el compliment de les seves obligacions, en especial, les fiscals.

El tractament fiscal de l’economia col·laborativa és complex i no és únic, doncs depèn del tipus concret d’iniciativa que es tracti i també de l’operador implicat. A més, en moltes ocasions és un fenomen que cal analitzar des del punt de vista de la fiscalitat internacional, ja que entren en concurrència diferents ordenaments tributaris nacionals, al tractar-se d’operacions transnacionals. Per tant, resulta imprescindible establir vies de col·laboració entre les plataformes i les administracions tributàries en matèria d’informació i recaptació que assegurin l’aplicació correcta del sistema tributari.

How to Cite: Delgado, A.M. and Oliver Cuello, R., 2018. Algunes consideracions fiscals sobre l’economia col·laborativa. IDP. Revista de Internet, Derecho y Política, (27), pp.96–105. DOI: http://doi.org/10.7238/idp.v0i27.3153
Publicat a 17 Sep 2018.

• PDF (EN)