Llegir: Regulació legal i valoració probatòria de fonts de prova digital (correus electrònics, whats...

Monograph

Maria Teresa Armenta Deu

Universitat de Girona, ES
About Maria Teresa

Catedrática de Derecho Procesal

Universitat de Girona

Aquest estudi se centra en els mitjans tecnològics com a font de recerca en el procés penal, i més concretament en tres fonts de prova digital: els correus electrònics, els whatsapp i les xarxes socials. Amb l'objectiu central d'analitzar la valoració probatòria i les especificitats d'aquells s'ha volgut partir de la regulació legal insuficient fins a la reforma de 2015 i el qüestionament actual de la idoneïtat d'aquesta última. Entre ambdues, l'examen detallat de la doctrina i la jurisprudència sobre les fonts de prova digital, que ens porten a apreciar la necessitat d'acomodar la legislació a les garanties constitucionals i europees, i a afrontar paral·lelament les dificultats que comporten unes tècniques digitals en constant evolució a l'hora d'adequar-se a les garanties probatòries.

How to Cite: Armenta Deu, M.T., 2018. Regulació legal i valoració probatòria de fonts de prova digital (correus electrònics, whatsapp, xarxes socials): entre la insuficiència i la incertesa. IDP. Revista de Internet, Derecho y Política, (27), pp.67–78. DOI: http://doi.org/10.7238/idp.v0i27.3149
Publicat a 17 Sep 2018.