Llegir: El subministrament immediat d'informació en l'impost sobre el valor afegit

El subministrament immediat d'informació en l'impost sobre el valor afegit

Authors:

Ana María Delgado García,

Catedrática de Derecho Financiero y Tributario Directora de los Estudios de Derecho y Ciencia Política Directora del máster universitario de Fiscalidad Universitat Oberta de Catalunya, ES

Rafael Oliver Cuello

Profesor de Derecho ESERP Business School, ES

El subministrament immediat d'informació és el nou sistema de gestió de l'impost sobre el valor afegit, que suposa un important avenç en l'administració electrònica en l'àmbit tributari, així com una intensificació de l'ús de les tecnologies de la informació en les relacions entre l'administració tributària i el contribuent.

Aquest nou sistema de gestió de l'impost sobre el valor afegit implica portar els llibres registre a través de la seu electrònica de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, mitjançant el subministrament pràcticament immediat dels registres de facturació. Els contribuents han de remetre a l'Administració Tributària els detalls sobre la facturació per via electrònica, i amb aquesta informació es van configurant, gairebé en temps real, els llibres registre del tribut.

Els objectius de la introducció d'aquest nou sistema de gestió tributària són dos. D'una banda, la potenciació de l'assistència al contribuent, en facilitar-li una sèrie de dades fiscals, en una primera fase, i l'esborrany de la declaració de l'impost, en una segona fase. D'altra banda, es pretén un control tributari més elevat i més eficient, ja que es disposa d'informació de qualitat en un temps molt reduït.

How to Cite: Delgado García, A.M. & Oliver Cuello, R., (2017). El subministrament immediat d'informació en l'impost sobre el valor afegit. IDP. Revista de Internet, Derecho y Política. (25). DOI: http://doi.org/10.7238/idp.v0i25.3113
Publicat a 30 Sep 2017.

• PDF (EN)