Llegir: LesTIC com a intrument aplicat a la conciliació, mediació i arbitratge en l'àmbit laboral

Monograph

Blanca Ballester Casanella

Profesora titular de Derecho de la Edificación (UPC) Consultora de Derecho Civil II (UOC), ES
About Blanca
Doctora por la Universidad de Almería (2010) y licenciada en Derecho por la Universidad Autónoma de Barcelona (UAB) (1995). Colegiada como abogada en ejercicio, en el Colegio de Abogados de Barcelona desde el año 1996. Desde el año 2015 ostenta el cargo de jefa del Departamento de Estudios Jurídicos de la Escuela Universitaria de Relaciones Laborales de Lérida, adscrita a la Universidad de Lérida (EURL). Se dedica a la docencia desde el año 1999 y e imparte clases en diversos centros universitarios, entre los que destacan: Universidad Politécnica de Cataluña (UPC), Centro Universitario EAE, adscrito a la Universidad Politécnica de Cataluña, Escuela Superior de Administración y Dirección Empresarial (ESADE), Universitat Oberta de Catalunya (UOC) y Universidad Nacional a Distancia (UNED).

En l'àmbit laboral, quan el dret és disponible, els treballadors poden resoldre les seves controvèrsies per mitjà de la jurisdicció i dels sistemes alternatius de resolució de conflictes: negociació, conciliació, mediació i arbitratge.

El concepte d'accés a la justícia està evolucionant dràsticament i posa en evidència la capacitat de les TIC i les ADR, per satisfer una part de la demanda social de justícia.

La mediació ja ha conquistat el món de les relacions col·lectives i ara està buscant el seu paper imprescindible en el camp de la resolució del conflicte individual de treball com ara el dret de les parts a resoldre les seves disputes mitjançant mètodes informals i adequats.

How to Cite: Ballester Casanella, B., (2017). LesTIC com a intrument aplicat a la conciliació, mediació i arbitratge en l'àmbit laboral. IDP. Revista de Internet, Derecho y Política. (25). DOI: http://doi.org/10.7238/idp.v0i25.3091
Publicat a 30 Sep 2017.

• EPUB (ES)