Llegir: Nova regulació de l’IVA en el comerç electrònic

Nova regulació de l’IVA en el comerç electrònic

Authors:

Ana Maria Delgado ,

UOC
About Ana
Catedrática de Derecho Financiero y Tributario
Directora de los Estudios de Derecho y Ciencia Política
Directora del mMáster uUniversitario de Fiscalidad
Universitat Oberta de Catalunya

Rafael Oliver Cuello

Abogado. Asesor fiscal Profesor consultor de Fiscalidad UOC

La Llei 28/2014, de 27 de novembre, per la qual es modifica la Llei 37/1992, de 28 de desembre, de l’impost sobre el valor afegit, introdueix noves regles de localització dels serveis de telecomunicacions, de radiodifusió i televisió i de les prestacions de serveis efectuades per via electrònica. A partir de l’1 de gener del 2015, d’acord amb les regles de localització introduïdes en la Directiva 2006/112/CE per la Directiva 2008/8/CE, de 12 de febrer del 2008, quan aquests serveis es prestin a un consumidor final, passen a gravar-se al lloc on el destinatari estigui establert, tingui el seu domicili o residència habitual, independentment del lloc on estigui establert el prestador.

Aquestes noves regles de localització en l’IVA vénen acompanyades de dos nous règims especials de l’IVA, que són opcionals i que permeten els subjectes passius liquidar l’impost degut per la prestació d’aquests serveis a través d’un portal web “finestreta única” a l’Estat membre de la UE on estiguin identificats, la qual cosa els evita haver de registrar-se a cada Estat membre on facin les operacions.

Així mateix, ha de tenir-se en compte la normativa comunitària que desenvolupa la Directiva de l’IVA en aquest aspecte i que resulta directament aplicable en cadascun dels Estats membres: el Reglament d’execució (UE) 1042/2013, del Consell, de 7 d’octubre del 2013, i el Reglament d’execució (UE) 967/2012, del Consell, de 9 d’octubre del 2012.

How to Cite: Delgado, A.M. & Oliver Cuello, R., (2015). Nova regulació de l’IVA en el comerç electrònic. IDP. Revista de Internet, Derecho y Política. (20). DOI: http://doi.org/10.7238/idp.v0i20.2586
Publicat a 21 Juny 2015.

• EPUB (ES)