Llegir: El VII Congrés Internacional de Conflictologia desentrella la complexitat de les operacions ...

Academic activities

Eduard Vinyamata

UOCES
About Eduard
Doctor en Ciencias Sociales

«En parlar de les Nacions Unides, ens ve al cap la imatge dels cascos blaus, però les operacions de pau són més complexes i impliquen molta gent: militars, policia, diplomàtics i societat civil.» Ho va afirmar Sally Fegan-Wyles, la subsecretària general de les Nacions Unides i cap de l’Institut de les Nacions Unides per a la Formació Professional i la Recerca (UNITAR), en la inauguració del VII Congrés Internacional de Conflictologia i Pau de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), que va tenir lloc els dies 2 i 3 d’octubre. Aquesta professional del desenvolupament va explicar l’impacte que té la formació sobre resolució de conflictes en el manteniment de la pau i la seguretat al món. En aquest esdeveniment, organitzat pel Campus per la Pau i els Estudis de Dret i Ciència Política de la Universitat Oberta de Catalunya, Sally Fegan-Wyles va destacar el fet que les intervencions de pau que porten a terme les Nacions Unides han canviat de naturalesa, com també ho han fet els conflictes, amb l’aparició de les armes lleugeres i les tàctiques de guerrilla. Segons la directora d’UNITAR, «hem passat de l’acord de pau a un procés multidimensional, que implica tant la societat civil del país en conflicte com el cos diplomàtic i polític, i les tropes militars».

Paraules clau: conflictologia procés de pau
How to Cite: Vinyamata, E., (2014). El VII Congrés Internacional de Conflictologia desentrella la complexitat de les operacions de pau des d’UNITAR. IDP. Revista de Internet, Derecho y Política. (19), pp.130–132. DOI: http://doi.org/10.7238/idp.v0i19.2499
Publicat a 01 Nov. 2014.

• PDF (CA)