Llegir: Les xarxes socials a la llum de la proposta de Reglament general de protecció de dades perso...

Monograph

Antonio Troncoso Reigada

Universidad de Cádiz
About Antonio

Tenured lecturer of constitutional law at the University of Cadiz

L'estudi analitza els tractaments de dades personals que duen a terme les empreses que presten serveis de xarxa social, tenint en compte el nou marc jurídic que comporta la proposta de Reglament general de protecció de dades personals de la Unió Europea, que la Comissió ha presentat el gener del 2012. L'estudi analitza a qui correspon la responsabilitat del tractament i l'aplicació de l'excepció de les activitats personals o domèstiques. S'hi examinen les dificultats per a aplicar la Directiva 95/46/CE a les corporacions internacionals que tenen la seu fora de la Unió Europea i la regulació que en aquest punt fa la proposta de Reglament general de protecció de dades personals. Igualment s'hi analitzen la informació, el consentiment de l'interessat per al tractament i per a les cessions, el principi de qualitat en el servei de xarxa social, la conservació de la informació, les mesures de seguretat i els drets de les persones, especialment el dret a l'oblit a internet a la llum de la proposta de Reglament general de protecció de dades personals.

How to Cite: Troncoso Reigada, A., (2012). Les xarxes socials a la llum de la proposta de Reglament general de protecció de dades personals. Part u. IDP. Revista de Internet, Derecho y Política. (15), pp.61–75. DOI: http://doi.org/10.7238/idp.v0i15.1646
Publicat a 31 Des. 2012.

• ePUB (ES)