Llegir: La subjecció a l’IVA de les biblioteques virtuals

La subjecció a l’IVA de les biblioteques virtuals

Lorenzo Gil Maciá

Universidad de Alicante, ES
About Lorenzo

Prof. Ayudante Doctor de la Universidad de Alicante.

Dpto. de Análisis Económico Aplicado.

Durant els últims anys les biblioteques virtuals han irromput amb força en el panorama educatiu i cultural espanyol i, en aquest sentit, s'han de reconèixer les mesures impulsores que s'han adoptat tant en l'àmbit nacional com en l'àmbit comunitari. Des de fundacions fins a societats mercantils, cada vegada són més les institucions i entitats que a través d'Internet ofereixen serveis de biblioteca virtual. En un terreny estrictament tributari, i centrant la nostra atenció en l'IVA, no es pot desconèixer que, en la major part dels casos, aquests serveis s'ofereixen d'una manera totalment altruista; en altres casos, en canvi, és possible comprovar que la gratuïtat de la seva prestació és precisament el que serveix de suport a les principals vies d'obtenció de recursos econòmics -inserció de publicitat, assessorament científic i tècnic, elaboració d'informes, etc.-; i en certs casos senzillament se n'exigeix la contraprestació directa als usuaris. En aquest estudi, atenent la casuística descrita, analitzarem la subjecció a l'IVA de les diverses maneres de prestar els serveis de biblioteca virtual.

How to Cite: Gil Maciá, L., (2011). La subjecció a l’IVA de les biblioteques virtuals. IDP. Revista de Internet, Derecho y Política. (12). DOI: http://doi.org/10.7238/idp.v0i12.1051
Publicat a 13 Oct. 2011.

• PDF (CA)