Llegir: L’impacte de les xarxes socials digitals en les administracions locals Mites i realitats en ...

Monograph

Authors:

J. Ignacio Criado ,

Profesor en el Departamento de Ciencia Política y Relaciones Internacionales Universidad Autónoma de Madrid

Francisco Rojas-Martín

Candidato a doctor por el Departamento de Ciencia Política y Relaciones Internacionales Universidad Autónoma de Madrid

Les xarxes socials digitals han començat a ésser eines d’ús freqüent en les administracions públiques espanyoles en els últims anys. Hi ha elevades expectatives per part dels ajuntaments de què aquestes tecnologies socials puguin ajudar-los a millorar la seva relació amb la ciutadania. No obstant això, amb prou feines trobem estudis a Espanya que explorin el procés d’adopció de les xarxes socials digitals i les seves repercussions. Aquest article proporciona dades empíriques sobre el seu ús als ajuntaments espanyols de més de 50.000 habitants. Seguint un enfocament teòric basat en el neoinstitucionalisme en el sector públic, aquest article aborda les següents preguntes de recerca: quines són les principals estratègies plantejades per al foment de les xarxes socials en les administracions locals? Quin és el nivell de desenvolupament en el procés d’implementació de les xarxes socials dins del sector públic local? Metodològicament, les dades per a aquest article deriven d’un qüestionari dirigit als responsables de la gestió de les xarxes socials en els municipis objecte de l’anàlisi. Els primers resultats mostren una alta difusió d’aquestes tecnologies, si bé hi ha mancances en les estratègies, mentre el seu desenvolupament dins de les organitzacions és encara incipient i amb prou feines ha aconseguit la seva institucionalització. Per tant, aquest article contribueix al creixent camp d’estudi de les xarxes socials digitals en les administracions públiques, així com a la seva consolidació en l’àmbit de parla hispana.
DOI: http://doi.org/10.7238/idp.v0i20.2581
How to Cite: Criado, J.I. & Rojas-Martín, F., (2015). L’impacte de les xarxes socials digitals en les administracions locals Mites i realitats en el cas espanyol. IDP. Revista de Internet, Derecho y Política. (20). DOI: http://doi.org/10.7238/idp.v0i20.2581
Altmetric
Publicat a 21 Juny 2015.