Llegir: La realització de material audiovisual per als cursos massius oberts (MOOC): qüestions legal...

Francisca Ramón Fernández

Universitat Politècnica de València, ES
About Francisca
Profesora Titular de Derecho civil

La docència per mitjà de les plataformes en línia ha comportat que les universitats puguin oferir cursos que superen totes les barreres físiques; són els anomenats cursos massius oberts, coneguts per MOOC. El pas de la presencialitat a la virtualitat s'ha produït amb un gran augment els darrers anys gràcies a les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) i la globalitat que ofereix la xarxa. Els materials audiovisuals elaborats augmenten els dubtes sobre la protecció dels drets i plantegen una sèrie de qüestions relacionades amb la propietat intel·lectual que no es preveuen en la legislació actual. En aquest estudi ens proposem analitzar la propietat intel·lectual sobre el material audiovisual utilitzat en els MOOC, centrant-nos en el cas d'estudi de la Universitat Politècnica de València, i volem explicar les diferents modalitats de cessió de drets, a més de la identificació de possibles problemes (com ara el plagi i el dret de citació, entre altres) i conflictes i les propostes de solució. Observem que la manca de delimitació del que és permès i el que és prohibit en l'àmbit dels materials audiovisuals i la seva utilització a internet fa que sigui necessària una reforma de la legislació de propietat intel·lectual per a donar cobertura legal a les obres protegides, l'ús que se'n fa i els seus límits en l'àmbit esmentat.

DOI: http://doi.org/10.7238/idp.v0i19.2222
How to Cite: Ramón Fernández, F., (2014). La realització de material audiovisual per als cursos massius oberts (MOOC): qüestions legals no resoltes en l'àmbit de la propietat intel·lectual. IDP. Revista de Internet, Derecho y Política. (19), pp.78–91. DOI: http://doi.org/10.7238/idp.v0i19.2222
Altmetric
Publicat a 01 Nov. 2014.